Avui hem fet “Una passejada per la història al Penedès Marítim” amb l’alumnat del curs de graduat en educació secundària. Aquest ha estat el projecte desenvolupat pels dos nivells del GES a l’àrea de ciències socials durant el tercer trimestre del present curs. En ell, l’alumnat ha elaborat unes audioguies de diferents elements del patrimoni històric i cultural dels municipis de Cubelles, Calafell i Cunit. A més, la informació s’ha pujat a la plataforma de realitat augmentada Geo Aumentaty, on qualsevol persona podrà accedir als continguts des del seu dispositiu mòbil un cop descarregda l’aplicació. D’altra banda,  s’han creat també uns fulletons que contenen les audioguies de cada element patrimonial mitjançant codis QR. Aquests fulletons es distribuiran per diferents punts dels municipis i a les respectives oficines de turisme per tal que els visitants puguin realitzar la ruta de manera autoguiada.

Així doncs, la visita d’avui ens ha permès descobrir elements del patrimoni com el Búnker de la Guerra Civil i la Tèrmica de Cubelles, l’esglèsia de Sant Cristòfor, l’Hostal La Diligència, les Masies o el jaciment iber del Fondo del Roig de Cunit, el port i l’ermita de Sant Miquel de Segur de Calafell o la Ciutadella Ibèrica, la Confraria i les botigues de pescadors de Calafell platja, entre d’altres. A més, hem visitat l’oficina de turisme de Cunit, on hem deixat els primers tríptics informatius. En definitiva, un matí de molta calor però una excel·lent forma de tancar el curs. Podeu descarregar els materials fent clic a la imatge del mapa.

Sin título2