El passat divendres 2 de juny, el CFA Dolors Paul va presentar l’experiència  “Tastets d’oficis” a les IV Trobades pedagògiques de centres d’adults de la província de Tarragona. La Delegació d’Ensenyament de les comarques tarragonines va convidar el centre cunitenc a presentar aquesta proposta de mòdul opcional del curs de graduat en educació secundària per a persones adultes, una experiència de pràctiques professionals que esdevé pionera arreu de Catalunya.

“Tastets d’oficis” és un mòdul opcional que el CFA Dolors Paul ha desenvolupat durant el present curs escolar amb l’alumnat del curs de graduat en educació secundària de segon nivell. L’objectiu fonamental del projecte ha estat oferir un espai de presa de contacte amb el món laboral a l’alumnat del curs, en la seva gran part joves sense cap experiència laboral i/o en situació de desocupació de llarga durada. Així doncs, els joves han gaudit de 30 hores de formació pràctica en diferents entorns professionals, les quals han estat complementades amb 5 hores de formació i orientació laboral on l’alumnat ha pogut crear o actualitzar el propi currículum i descobrir diverses eines per a la cerca activa de feina. En aquesta primera experiència han participat un total de 12 persones, les quals han estat ubicades a comerços i institucions del municipi i del territori. La valoració per part tant de les empreses com de l’alumnat ha estat enormement positiva. Cal destacar que el programa s’ha tancat amb dues contractacions d’alumnes per part d’un parell d’empreses del territori.

Per últim, cal recordar que “Tastets d’oficis” esdevé una activitat més del Projecte Ocupa’t, un programa d’actuació permanent impulsat per l’equip docent del CFA Dolors Paul amb la intenció d’apropar el món de l’empresa i del treball al dia a dia del centre. L’objectiu general d’Ocupa’t esdevé oferir eines a l’alumnat del centre per tal de millorar la seva ocupabilitat mentre s’està formant en qualsevol de les propostes ofertades des del centre. Xerrades i conferències, visites a espais professionals, tallers i formacions específiques o la comunicació de la borsa de feina gestionada des del Servei d’Ocupació Municipal són algunes de les actuacions coordinades des del programa amb l’objectiu de facilitar l’accés al món laboral per part de l’alumnat del centre.

IMG-20170602-WA0005