El Centre de formació d’adults Dolors Paul i el Departament de treball de l’Ajuntament de Calafell, mitjançant l’acció de l’equipament Vilarenc Zenit, han obert diferents línies de col·laboració per tal de promoure i potenciar l’ocupabilitat de l’alumnat de l’escola d’adults cunitenca. D’aquesta manera, les activitats conjuntes dutes a terme durant el curs passat donen pas a una línia de col·laboració més estreta a partir de la qual l’alumnat del centre d’adults, format majoritàriament per persones dels municipis de Cunit i de Calafell, podrà gaudir dels serveis ofertats des de Vilarenc Zenit.

Així doncs, el Programa Ocupa’t desenvolupat des del CFA Dolors Paul es veurà reforçat gràcies al suport de Vilarenc Zenit. En primer lloc, l’Espai Ocupa’t, on es difonen les ofertes de feina gestionades des del servei d’ocupació municipal, es veurà ampliat amb la incorporació de les ofertes gestionades des del Departament de treball de l’Ajuntament de Calafell. D’altra banda, s’obren noves línies de contacte entre el centre i el món de l’empresa amb l’objectiu de tenir un ventall més gran d’opcions en la selecció d’espais de pràctiques professionals per als mòduls del graduat en educació secundària. A més, des de Vilarenc Zenit es donarà suport directe en el desenvolupament de diferents cursos mitjançant la tasca dels propis professionals del servei i de diferents entitats vinculades.

“Aquest tipus de col·laboracions permeten, d’una banda, optimitzar els recursos locals disponibles i, d’una altra, cohesionar i vertebrar el territori mitjançant l’acció dels diferents equipaments municipals”, assenyala en Jaume Casañas, regidor d’Ensenyament de l’Ajuntament de Cunit. “Volem agrair als responsables polítics i tècnics del Departament de Treball de l’Ajuntament de Calafell el fet de posar a disposició de l’alumnat del CFA Dolors Paul els recursos de Vilarenc Zenit. D’aquesta col·laboració en surten reforçats ambdós serveis però, sobretot, en surt beneficiada la ciutadania d’ambdós municipis”, conclou el regidor.

Per la seva banda, la tinent d’alcalde de Qualitat de Vida de l’Ajuntament de Calafell, Helena Rubio, diu que amb aquesta col·laboració “el centre empresarial Vilarenc Zenit reforça el seu paper de motor econòmic no tan sols local, sinó també comarcal”. Rubio afegeix que “les persones de Calafell tindran més serveis a la seva disposició i, a més, podrem ampliar el nombre d’usuaris dels serveis que ja oferim”. “Aquest és el sentit, diu Rubio, d”una col·laboració molt necessària per treure el màxim rendiment dels serveis de formació i ocupació de les institucions d’un territori especialment castigat per l’atur”.

Cal recordar que el Programa Ocupa’t, implementat pel CFA Dolors Paul des de fa dos anys, esdevé un projecte d’actuació permanent impulsat per l’equip docent del CFA Dolors Paul amb l’objectiu  d’apropar el món de l’empresa i del treball al dia a dia del centre. Aquest programa es concreta en cinc eixos a partir del quals es desenvolupen activitats molt diverses. Així doncs, la realització de xerrades professionals, d’activitats específicament vinculades a la cerca de feina, les visites a empreses, l’espai de la feina i la realització de pràctiques professionals són els grans àmbits d’actuació del projecte. Més informació al web del centre www.escolaadultscunit.cat.