L’alumnat del CFA Dolors Paul ha visitat avui la Colònia Güell, ubicada a Santa Coloma de Cervelló a la comarca del Baix Llobregat. La sortida s’emmarca en el pla d’entorn programat pel centre dins del projecte mapaTIC, el qual pretén aprofitar els recursos educatius de l’entorn per tal de complementar l’aprenentatge curricular desenvolupat a l’aula. De fet, la visita a la colònia industrial s’adreça a l’alumnat del segon nivell del curs de Graduat en Educació Secundària, el qual està estudiant les principals característiques de la Revolució Industrial i la seva concreció a Catalunya, segurament el territori industrial més important de l’Estat espanyol.

En aquest sentit, la Colònia Güell representa un testimoni industrial, artístic i patrimonial privilegiat d’aquesta època. El seu desenvolupament  es va iniciar l’any 1.890 a iniciativa de l’empresari Eusebi Güell en la seva finca Can Soler de la Torre, situada en el terme municipal de Santa Coloma de Cervelló. L’interès per allunyar-se dels conflictes socials existents a la ciutat va fer que la nova indústria es plantegés en el marc d’una Colònia industrial; amb les cases dels obrers al costat de la fàbrica, integrades en la mateixa propietat, constituint un nucli urbà amb personalitat pròpia i amb la seva vida social i econòmica tutelada per l’empresa. L’equipament va passar per moltes vicissituds al llarg de la seva història fins l’actualitat, on s’ha convertit en un dels testimonis clau per analitzar el passat industrial del país.

El cicle de sortides culturals per aquest trimestre es tancarà amb la visita en anglès a la Vil·la Casals (El Vendrell) el proper 17 de juny amb el grup d’Anglès Inicial. De cara al proper curs s’està treballant en noves sortides que ens permetin continuar dinamitzant l’aprenentatge al centre. Preparem noves sorpreses, així que encara ens queda molt mapaTIC!